donderdag 5 november 2009

Vijfig en nu??

Onlangs ben ik 50 geworden en heb nog niemand aan de deur gehad die mij komt vertellen waar ik nou eigenlijk die mosterd moet halen. Ik begin te geloven in een grote samenzwering. Een groot misdwalen tegen de 50er. Om maar te laten geloven dat het iets bizonders is om 50 te worden. Ik geloof niet dat het net zo iets als vader -of moederdag, alleen maar voor de commercie? Zelfs Valentijnsdag is niet meer voor de geheime liefde, zelfs je schoonmoeder dien je een kaartje te sturen alsof ze jouw Valentijn is.

Neem nou die 50e verjaardag. Jij weet waar Abraham de mosterd haalt. Is het net zoiets als het doodskleed van Jezus, waar nog steeds onenigheid over bestaat. Bestaat het Überhaupt wel? Is er mosterd na je 50e? Ik denk het niet.

Een paar dagen tevoren dacht ik nog dat er tussen mensen die 50 en ouder zijn een groot geheim bestond, dat angstvallig en discreet geheim gehouden wordt voor de jongere garde. Maar nee, niets van gemerkt, en nu nog steeds niet.

Wanneer je een kind krijgt wordt je bijna elke dag wel gebeld door mensen van de verzekering, de blije doos, de disney club, stufi, golden duck, en pensioen- en ouderdomsdoorberekenaars. Voor je 50e ho maar, niets van dat al.

Daarom ben ik op zoek naar mensen die dat grote geheim kunnen verzinnen en bewaren en doorgeven voor het nageslacht, zodat de komende vijftigers niet met een kluitje het riet in worden gestuurd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten